9 dolog, amit a hallókészülék forgalmazók és halláscentrumok megfogadhatnának

Mindjárt itt az év vége, és eljön az ideje annak, hogy számot vetünk az elmúlt évünkkel, és terveket szövünk a következőre. Vitatható, hogy mennyire van értelme Szilveszter éjjelén fogadalmakat tenni, most azonban játszunk el egy kicsit a gondolattal, hogy írunk egy listát arról, miket fogadtatunk meg…másokkal.

Idén kivételesen nem a hallássérültekre írom ezt a listát, és nem is azoknak, akik még hallanak, hogy hogyan maradjon ez minél tovább így. Idén a hallássérülteket kiszolgáló szolgáltatóknak írok tippeket a fogadalmakat felsoroló listára.

Azt gondolom, a szolgáltatás attól válik jobbá, hogy kap visszajelzéseket, és azokat, amennyire tudja, beépíti üzletpolitikájába.

És ki más tudna erre jó irányt mutatni, mint a célközönségük, a hallássérültek? Én megkérdeztem, szerintük mi lehetne jobb, mi az, ami még megoldatlan probléma, esetleg van-e olyan vágyuk, amit megsúgnának az audiológusok, hallókészülék forgalmazók fülébe. Ezeket gyűjtöttem össze most egy csokorba ebben a cikkben.

10 dolog, amit a hallókészülék forgalmazók és halláscentrumok megfogadhatnának

Forrás: Pexels

#1 Legyen az írásbeli elérhetőség alap a bejelentkezéskor!

Még mindig nem természetes és alap, hogy a hallássérülteket kiszolgáló szolgáltatók kommunikációja írásbeli legyen. Persze, sok helyen ott virít a kapcsolat menüpontnál az e-mail is, de ideje haladni a korral.

Az e-maillel egyébként több bajunk is van: lassú, és bizonytalan érzést kelt bennük.

Sosem tudjuk, biztosan kapunk-e választ, biztosan jó-e a cím, túl hosszadalmas kérdéseket feltenni, és válaszokat kapni rá. Helyette sokkal szimpatikusabb megoldás a chat formátum, akár úgy, hogy a Halláscentrummal chatelünk, akár úgy, hogy az audiológusunk hivatalos oldalával, közösségi felületen. Ez sokkal gyorrsabb és közvetlenebb kapcsolattartás, és pozitív hatással van a bizalom kialakulására is, ami fontos alapköve a hallásgondozásnak.

#2 Legyenek dizájnosabb hallókészülékek!

A gyerekeknek készülő hallókészülékek már sokféle színben pompáznak, és igaz, hogy a felnőtt hallókészülékek terén is vannak már változatosabb színpaletták a testszínű készülékeken túl is, ám ez nem elég.

10 dolog, amit a hallókészülék forgalmazók és halláscentrumok megfogadhatnának

Forrás: Pexels

Sokszor elhangzik, hogy a hallókészülékre úgy kellene tekintenünk, mint egy szemüvegre, és nem kellene takargatnunk.

Az igazság azonban az, hogy a szemüveget tudjuk már divatkiegészítőként hordani, a hallókészüléket még nem.

Pedig lenne igény a dizájnos hallókészülékekre és kiegészítőkre, így igazán rá lehetne startolni erre a vonalra is. Legyen színes, mintás, trendkövető, változatos és cserélhető. A felvállalást lehet ezzel is motiválni, mert ha már nem kell takargatni, akkor lehessen mutogatni is akár, ha viselője úgy dönt.

#3 Az illesztékek legyenek jobbak

Meglepően sokan panaszkodnak még mindig arra, hogy az illesztékek nem sikerülnek mindig jól. Törik a fület, nyomnak, sípolnak.  Ők azt hangsúlyozták ki, hogy erre kellene valamilyen megoldás, mert ha nem sikerül jól az illeszték, az több okból is fáj:

  • időkiesés a hallókészülék viselésben,
  • diszkomfort érzés és fájdalom a fülben,
  • időhiány és fülsérülés miatt a korrigálások időpontjai csúsznak.

Elvileg a 3D nyomtatással a helyzet javulni fog, de ott sem lesz elég a jó számítógép-kezelési képesség, szükség lesz az illeszték faragó nénik és bácsik anatómai ismereteire, tapasztalatára. Az ő tudásukat is érdemes lenne átvenni és hasznosítani.

10 dolog, amit a hallókészülék forgalmazók és halláscentrumok megfogadhatnának

Forrás: Pexels

#4 Képezzenek többb és jobb hallásakusztikust

Sokan elégedetlenek a hallókészülékeik beállításaival. Nehéz igazán jó hallásakusztikust találni, aki amellett, hogy szakmailag is kellően képzett, más pozitív tulajdonságokkal is bír:

  • türelmes,
  • tényleg segíteni akar,
  • képes a tanultak mellett a hallássérült fejével gondolkodni,
  • nem vaktában próbálkozik,
  • tud megfelelő nyelven kommunikálni a hallássérült klienssel a beállításokról.

Nyilván ez nem egyszerű elvárás, de valóban általános jelenség, hogy a hallássérültek keresik a jó hallásakusztikust, aki képes a hallókészüléket számukra megfelelően beállítani. Érdemes lenne ebbe az irányba is fejlesztéseket, változásokat hozni. Valószínűleg – többek között – ezért is fogalmazódott meg a következő pont a listára.

#5 Dolgozzanak a cégeknél hallássérültek

Elvégre ki tudná jobban megmondani, hogy mi jelent segítséget egy hallássérültnek, mint aki maga is érzi a bőrén a problémákat? Sok előnye lehet egy hallássérült kollégának:

  • tapasztalatot tud megosztani kevésbé tapasztalt sorstársaival,
  • tanácsokat tud adni a szolgáltatóknak, hogy jobbá, ügyfélközpontóbbá válhassanak,
  • sokkal inkább partnerként tekintenek rá a hallássérült ügyfelek.
10 dolog, amit a hallókészülék forgalmazók és halláscentrumok megfogadhatnának

Forrás: Pexels

#6 Szervízelés legyen gyorsabb

Komoly probléma egy hallássérült számára, ha hallókészüléke meghibásodik és javításra szorul. Szerencsésebb esetben a szervízelési idő alatt a régebbi hallókészüléket tudja használni, rosszabb esetben hallókészülék nélkül marad. Egyik sem túl szerencsés helyzet, megnehezíti a hallókészülék viselőjének a hétköznapjait. Szerencsésebb lenne, ha minél rövidebb ideig tartana a javítás, vagy cserekészülékhez jutna a rászoruló hallássérült kliens.

#7 Meg lehessen keresni a hallókészüléket kikapcsolt állapotban is

Bekapcsolt állapotban már megkereshető a hallókészülék, ami kisgyerekeknél, akik játék közben hajlamosak elhagyni hallókészüléküket, nagyon hasznos. De vannak felnőttek és kamaszok is, akik néha csend napot tartanak, kiveszik a fülükből a készüléket, majd elfelejtik hová tették, esetlek álmukban keveredik el a készülék valahová. Számukra szuper lehetőség lenne, ha kikapcsolt állapotban is lehetne tudni, hol van a hallókészülék.

10 dolog, amit a hallókészülék forgalmazók és halláscentrumok megfogadhatnának

Forrás: Pexels

#8 Gyógypedagógus munkatárs

Bár a halláscentrumok kellően fel vannak szerelve szakemberekkel, hasznos lenne, ha a szakmai gárda kibővülne gyógypedagógussal is. Több előnye is van a jelenlétének, szakmai rálátásának köszönhetően:

  • segíteni tud a hallókészülék beállításában,
  • biztosítani tudja a szükséges fejlesztést,
  • vagy legalábbis segít irányt mutatni, milyen fejlesztésre van szüksége a hallássérült kliensnek.
10 dolog, amit a hallókészülék forgalmazók és halláscentrumok megfogadhatnának

Forrás: Pexels

#9 Vízállóság kérdésköre

Égető problémakör ez, főleg nyáron, pára mellett, vagy fürdőzés közben a strandon, wellness hétvégén, vagy csak úgy a napi zuhanyzás során. Ha valamitől, a víztől tényleg óvjuk a hallókészüléket, párátlanítunk kitartóan, naponta. Éppen ezért nem ritkán álmodunk teljesen vízálló hallókészülékkel, így reméljük, mélyen a föld alatt, a titkos laboratóriumban már kísérleteznek a kívül-belül vízhatlan hallókészülékkel.

Top