Mindjárt itt az év vége, és eljön az ideje annak, hogy számot vetünk az elmúlt évünkkel, és terveket szövünk a következőre. Vitatható, hogy mennyire van értelme Szilveszter éjjelén fogadalmakat tenni, most azonban játszunk el egy kicsit a gondolattal, hogy írunk egy listát arról, miket fogadtatunk meg…másokkal.

Idén kivételesen nem a hallássérültekre írom ezt a listát, és nem is azoknak, akik még hallanak, hogy hogyan maradjon ez minél tovább így. Idén a hallássérülteket kiszolgáló szolgáltatóknak írok tippeket a fogadalmakat felsoroló listára.

Azt gondolom, a szolgáltatás attól válik jobbá, hogy kap visszajelzéseket, és azokat, amennyire tudja, beépíti üzletpolitikájába.

És ki más tudna erre jó irányt mutatni, mint a célközönségük, a hallássérültek? Én megkérdeztem, szerintük mi lehetne jobb, mi az, ami még megoldatlan probléma, esetleg van-e olyan vágyuk, amit megsúgnának az audiológusok, hallókészülék forgalmazók fülébe. Ezeket gyűjtöttem össze most egy csokorba ebben a cikkben.

10 dolog, amit a hallókészülék forgalmazók és halláscentrumok megfogadhatnának

Forrás: Pexels

#1 Legyen az írásbeli elérhetőség alap a bejelentkezéskor!

Még mindig nem természetes és alap, hogy a hallássérülteket kiszolgáló szolgáltatók kommunikációja írásbeli legyen. Persze, sok helyen ott virít a kapcsolat menüpontnál az e-mail is, de ideje haladni a korral.

Az e-maillel egyébként több bajunk is van: lassú, és bizonytalan érzést kelt bennük.

Sosem tudjuk, biztosan kapunk-e választ, biztosan jó-e a cím, túl hosszadalmas kérdéseket feltenni, és válaszokat kapni rá. Helyette sokkal szimpatikusabb megoldás a chat formátum, akár úgy, hogy a Halláscentrummal chatelünk, akár úgy, hogy az audiológusunk hivatalos oldalával, közösségi felületen. Ez sokkal gyorrsabb és közvetlenebb kapcsolattartás, és pozitív hatással van a bizalom kialakulására is, ami fontos alapköve a hallásgondozásnak.

#2 Legyenek dizájnosabb hallókészülékek!

A gyerekeknek készülő hallókészülékek már sokféle színben pompáznak, és igaz, hogy a felnőtt hallókészülékek terén is vannak már változatosabb színpaletták a testszínű készülékeken túl is, ám ez nem elég.

10 dolog, amit a hallókészülék forgalmazók és halláscentrumok megfogadhatnának

Forrás: Pexels

Sokszor elhangzik, hogy a hallókészülékre úgy kellene tekintenünk, mint egy szemüvegre, és nem kellene takargatnunk.

Az igazság azonban az, hogy a szemüveget tudjuk már divatkiegészítőként hordani, a hallókészüléket még nem.

Pedig lenne igény a dizájnos hallókészülékekre és kiegészítőkre, így igazán rá lehetne startolni erre a vonalra is. Legyen színes, mintás, trendkövető, változatos és cserélhető. A felvállalást lehet ezzel is motiválni, mert ha már nem kell takargatni, akkor lehessen mutogatni is akár, ha viselője úgy dönt.

#3 Az illesztékek legyenek jobbak

Meglepően sokan panaszkodnak még mindig arra, hogy az illesztékek nem sikerülnek mindig jól. Törik a fület, nyomnak, sípolnak.  Ők azt hangsúlyozták ki, hogy erre kellene valamilyen megoldás, mert ha nem sikerül jól az illeszték, az több okból is fáj:

  • időkiesés a hallókészülék viselésben,
  • diszkomfort érzés és fájdalom a fülben,
  • időhiány és fülsérülés miatt a korrigálások időpontjai csúsznak.

Elvileg a 3D nyomtatással a helyzet javulni fog, de ott sem lesz elég a jó számítógép-kezelési képesség, szükség lesz az illeszték faragó nénik és bácsik anatómai ismereteire, tapasztalatára. Az ő tudásukat is érdemes lenne átvenni és hasznosítani.

10 dolog, amit a hallókészülék forgalmazók és halláscentrumok megfogadhatnának

Forrás: Pexels

#4 Képezzenek több és jobb hallásakusztikust

Sokan elégedetlenek a hallókészülékeik beállításaival. Nehéz igazán jó hallásakusztikust találni, aki amellett, hogy szakmailag is kellően képzett, más pozitív tulajdonságokkal is bír:

  • türelmes,
  • tényleg segíteni akar,
  • képes a tanultak mellett a hallássérült fejével gondolkodni,
  • nem vaktában próbálkozik,
  • tud megfelelő nyelven kommunikálni a hallássérült klienssel a beállításokról.

Nyilván ez nem egyszerű elvárás, de valóban általános jelenség, hogy a hallássérültek keresik a jó hallásakusztikust, aki képes a hallókészüléket számukra megfelelően beállítani. Érdemes lenne ebbe az irányba is fejlesztéseket, változásokat hozni. Valószínűleg – többek között – ezért is fogalmazódott meg a következő pont a listára.

#5 Dolgozzanak a cégeknél hallássérültek

Elvégre ki tudná jobban megmondani, hogy mi jelent segítséget egy hallássérültnek, mint aki maga is érzi a bőrén a problémákat? Sok előnye lehet egy hallássérült kollégának:

  • tapasztalatot tud megosztani kevésbé tapasztalt sorstársaival,
  • tanácsokat tud adni a szolgáltatóknak, hogy jobbá, ügyfélközpontóbbá válhassanak,
  • sokkal inkább partnerként tekintenek rá a hallássérült ügyfelek.
10 dolog, amit a hallókészülék forgalmazók és halláscentrumok megfogadhatnának

Forrás: Pexels

#6 Szervízelés legyen gyorsabb

Komoly probléma egy hallássérült számára, ha hallókészüléke meghibásodik és javításra szorul. Szerencsésebb esetben a szervízelési idő alatt a régebbi hallókészüléket tudja használni, rosszabb esetben hallókészülék nélkül marad. Egyik sem túl szerencsés helyzet, megnehezíti a hallókészülék viselőjének a hétköznapjait. Szerencsésebb lenne, ha minél rövidebb ideig tartana a javítás, vagy cserekészülékhez jutna a rászoruló hallássérült kliens.

#7 Meg lehessen keresni a hallókészüléket kikapcsolt állapotban is

Bekapcsolt állapotban már megkereshető a hallókészülék, ami kisgyerekeknél, akik játék közben hajlamosak elhagyni hallókészüléküket, nagyon hasznos. De vannak felnőttek és kamaszok is, akik néha csend napot tartanak, kiveszik a fülükből a készüléket, majd elfelejtik hová tették, esetlek álmukban keveredik el a készülék valahová. Számukra szuper lehetőség lenne, ha kikapcsolt állapotban is lehetne tudni, hol van a hallókészülék.

10 dolog, amit a hallókészülék forgalmazók és halláscentrumok megfogadhatnának

Forrás: Pexels

#8 Gyógypedagógus munkatárs

Bár a halláscentrumok kellően fel vannak szerelve szakemberekkel, hasznos lenne, ha a szakmai gárda kibővülne gyógypedagógussal is. Több előnye is van a jelenlétének, szakmai rálátásának köszönhetően:

  • segíteni tud a hallókészülék beállításában,
  • biztosítani tudja a szükséges fejlesztést,
  • vagy legalábbis segít irányt mutatni, milyen fejlesztésre van szüksége a hallássérült kliensnek.
10 dolog, amit a hallókészülék forgalmazók és halláscentrumok megfogadhatnának

Forrás: Pexels

#9 Vízállóság kérdésköre

Égető problémakör ez, főleg nyáron, pára mellett, vagy fürdőzés közben a strandon, wellness hétvégén, vagy csak úgy a napi zuhanyzás során. Ha valamitől, a víztől tényleg óvjuk a hallókészüléket, párátlanítunk kitartóan, naponta. Éppen ezért nem ritkán álmodunk teljesen vízálló hallókészülékkel, így reméljük, mélyen a föld alatt, a titkos laboratóriumban már kísérleteznek a kívül-belül vízhatlan hallókészülékkel.

Mondd el Te is, mit szeretnél!

A hallókészülék kiválasztása során jól jön, ha van egy támogató közeg, ahol tanácsot, segítséget tudsz kérni. Mi tudunk számodra ilyet biztosítani: létrehoztunk egy zárt csoportot Facebookon, ahová te is csatlakozhatsz, ha közösségre vágysz! A csoportnak a Tudatos nagyothallók nevet adtuk, pont azért, mert mi abban hiszünk, hogy hallássérültként is lehet teljes életet élni. Tudjuk, hogy olykor nehéz boldogulni hallásproblémával az élet egyes területein, de ha tudatosan állsz hozzá, ha birtokodban van minden fontos információ, akkor úgy alakíthatod az életedet, ahogyan Te szeretnéd! Ebben a szellemben szeretnénk ezt a csoportot kezelni, és ennek te is részese lehetsz!

Azért érdemes csatlakoznod, mert:

  • itt kiöntheted a szíved, de ellőhetsz hallássérült poénokat is,
  • beszélhetsz a hétköznapok kihívásairól, örömeiről,
  • olvashatsz mások tapasztalatairól,
  • mindenki inspiráció a másik számára,
  • mindenki megoldást keres és kap,
  • segítő közeg vesz körül,
  • jó szakembereket ajánlanak neked,
  • és segítünk a legtutibb hallókészülékedet is megtalálni!

Ha belépnél, itt találsz meg bennünket! 

Várunk nagyon!