Betűméret

„A hallókészülék kiszolgálás úgy működne ideálisan, ha egy halláscentrumban az összes létező hallókészülék fellelhető és kipróbálható lenne.”

Gyerekként soha nem gondoltam bele abba, hogy milyen készülék került a fülembe, és hogyan. Próbálnom kellett, kaptam, használtam. Csak sokkal később váltam tudatos hallókészülék vásárlóvá.

„A hallókészülék kiszolgálás úgy működne ideálisan, ha egy halláscentrumban az összes létező hallókészülék fellelhető és kipróbálható lenne.”

Forrás: Shutterstock

Hogyan lehetsz tudatos hallókészülék vásárló?

Mint annyi mindent, ezt is tanulni kell és gyakorolni. Én sem lettem rögtön az, de most, ha átgondolom, mitől tartom maga tudatos hallókészülék vásárlónak, akkor a következő részfeltételeket tudom felsorolni:

  • nyitottan és kritikusan gondolkodsz,
  • tisztában vagy a hallókészülék piac működésével,
  • pontosan tudod, mit vársz el a hallókészülékedtől,
  • több hallókészülékkel, halláscentrummal is szereztél már tapasztalatot,
  • tudatosan állsz hozzá a kiválasztás folyamatához,
  • és tudatosan spórolsz a következő hallókészülékedre.

Mert igen, nem árt tudnod, milyen hallókészülék márkák vannak jelen a piacon, melyik márka melyik céghez tartozik. Jó, ha tudod például, hogy gyakran nem azért találod meg az egyik hallókészülék márkát a legtöbb helyen, mert az a legjobb, hanem mert a cégnek sikerült elterjeszkednie, magáévá tennie más halláscentrumokat, cégeket.

Ugyanez igaz a marketingre is: attól, hogy egy márkát gyakran reklámoznak, és gyakran jön veletek szembe, az nem jelenti azt, hogy az a legjobb.

Inkább győződj meg a valóságról magad, úgy, hogy minél több készüléket kipróbálsz, ne dőlj be a csillogó hirdetéseknek.

Hallókészülék = neked hallás, nekik pénz

A hallókészülékek forgalmazása is üzlet. Szigorú szabályokkal és célokkal. És igen, ez azt is jelenti, hogy a halláscentrumok dolgozói

nem feltétlenül azt a készüléket fogják ajánlani neked, ami ténylegesen a legjobb lehet neked, hanem azt, amelyiket el kell adniuk.

Mert ezt kapták utasításba.

„A hallókészülék kiszolgálás úgy működne ideálisan, ha egy halláscentrumban az összes létező hallókészülék fellelhető és kipróbálható lenne.”

Forrás: iateccanada.com

Ugyancsak üzleti okok húzodhatnak meg amögött is, hogy milyen hallókészülékeket forgalmaz egy halláscentrum, ugyanis nem minden hallókészülék márka forgalmazójával kötnek szerződést, hanem csak néhánnyal. Ez az oka annak, hogy ha elmentek egy szakemberhez, akkor ő kifejezetten azt a pár márkát fogja ajánlani, ami van nála.

Pedig a korrekt hallókészülék szolgáltatás úgy valósulhatna meg, ha egy halláscentrumban az összes létező hallókészülék fellelhető és kipróbálható lenne.

Mivel ez valószínűleg sosem lesz így, az a hallássérült, aki nincsen tisztában a hallókészülék vásárlás helyes menetével és módjával, nagy valószínűséggel nem a számára legjobb döntést fogja meghozni.

Nem lesz elég összehasonlítási alapja, hogy tudja, számára mi a legjobb készülék, hiszen csak korlátozott számban ismeri meg a hallókészülék típusokat.

Pedig a hallókészülék márka nem csak névbeli különbséget jelent, hanem tudás, minőség és hangzásbelit is.

Mindenkinek mást jelent a tökéletes hallókészülék, és mások az elvárásai is. És ahogyan a cipőnél sem tudjuk megmondani próba nélkül, hogy melyik az igazán jó, úgy a hallókészüléknél is csak akkor tudjuk megmondani, melyik hangzása a legkellemesebb, ha mindet kipróbáljuk.

Milyen egyéb problémák vannak még?

Vannak azért próbálkozások arra a forgalmazók és halláscentrumok részéről, hogy hogyan legyenek jobbak. Vannak helyek, ahol az üzleti érdekek mellett megjelenik az ügyfél előtérbe helyezése. Szerencsére sok olyan hely is akad, ahol az ember és az ellátás minősége a legfontosabb.

„A hallókészülék kiszolgálás úgy működne ideálisan, ha egy halláscentrumban az összes létező hallókészülék fellelhető és kipróbálható lenne.”

Forrás: Pexels

Nem egyszerű jó halláscentrumot sem találni, hiszen

nem csak jó hallókészüléket keresünk, hanem jó szakembert is, aki a fülünkre tudja hangolni a készülékeket.

A jó szakember pedig nem csak attól jó, hogy erre képes, hanem hogy a kapcsolatfelvételtől a hallásgondozás végéig megfelelően áll hozzánk. Szakmailag és emberileg is.

Sajnos azonban még mindig igaz, hogy nagy a hiány abból a típusú szakemberből, aki minden hallássérült álma:

  • nem erőltet ránk mindenáron egy készüléket,
  • figyelembe veszi az igényeinket,
  • érezzük, hogy ránk figyel,
  • nem érezteti, hogy nem ért egyet, hanem konstruktívan együtt gondolkodik,
  • tisztában van a jogainkkal és nem él vissza velük,
  • jó érzéke van a hallásgondozáshoz,
  • folyamatosan továbbképzi magát,
  • könnyen elérhető (nem telefonon).

Marketingstratégiák és véleményvezérek

A halláscentrumok is egyre jobban törekszenek arra, hogy közelebb kerüljenek célcsoportjaikhoz, a hallássérültekhez.

Igyekeznek hallássérült munkatársakat toborozni és a segítségükkel népszerűsíteni a márkát vagy kikérni a véleményüket abban, hogyan lehetnek jobb szolgáltatók. Eleve bizalmat ébreszt az ügyfelekben az is, ha hallássérült munkatársuk van.

Ez nem egy rossz megközelítés. Sőt. Milyen jó is lenne, ha minden halláscentrum egyformán alkalmazna hallássérült munkatársakat és jelentősen támaszkodna is a tapasztalataikra. A hallássérült munkatárs pedig ideális esetben objektíven képes viszonyulni ehhez a témához, azaz szem előtt tartva azt az elvet, hogy

nem egy márkát részesít előnyben, hanem az ügyfél igényeit és elképzeléseit helyezi előtérbe.

Hiszen, ami nekem jó, az nem biztos, hogy a másiknak az.

„A hallókészülék kiszolgálás úgy működne ideálisan, ha egy halláscentrumban az összes létező hallókészülék fellelhető és kipróbálható lenne.”

Forrás: bhphotovideo.com

Hogyan lehetne jobb?

Ma a legtöbben úgy választanak halláscentrumot, hogy mi esik hozzájuk legközelebb. A jó szakemberek és helyek elérhetőségei szintén szájról szájra terjednek, a gond az, hogy így is csak egy-egy hely terjed el, pedig több finom hal is van ebben a tengerben.

Talán jó lenne egy felület, ahol az ügyfelek értékelhetnének vagy visszajelzést adhatnának a helyeknek, a szolgáltatásukat illetően. Törekedhetnének a halláscentrumok is arra, hogy minél több visszajelzést szerezzenek, hogy tudják, min kellene javítaniuk.

Érdemes lenne szert tenni hallássérült munkatársra és jelentősen támaszkodni az ötleteikre, javaslataikra.

Amit te is megtehetsz:

1. Legyél nyitott! Tartsd szem előtt, hogy mindenkinek más hallókészülék felel meg, így hallgasd meg a pozitív és negatív véleményeket is az egyes hallókészülék típusokról.

2. Próbálj ki minél több hallókészülék márkát és típust!

3. Legyél tisztában a jogaiddal és élj velük!

4. Ne hagyd magad befolyásolni, csak azt fogadd el, ami neked megfelel!

5. Ne add alább az elvárásaidat! Ha egy hely valamiért nem szimpatikus, menj tovább!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Támogatás

Támogathat minket céljaink elérésében